2008. november 1.

Sunn O))) - Dømkirke (2008)

Festum omnium sanctorum. Erre a szent napra (amit nagyon utálok, és amúgy mindent, ami szent) valami különlegeset akartam. Ebből lett Sunn O))) legújabb élő ökörködése. Ökörködés alatt ne tessék semmi rosszra gondolni. Úgy gondolom, (a Neurosis mellett) ennek a zenekarnak a legjobb az arculata. Engem konkrétan földhöz vág ez az istentelen csukjás fíling, a szerzetes-vagyok-és-görnyedten-megyek-fölfelé-a-dombon-egy-leszpóllal-a-vállamon, a sok füst és az iszonyat lassú zúzás. De a hangzásról bőven lehetne vitatkozni.

Ez a Sunn O))) egy zabszem a valagamban. Két éve emésztem, de csak lassan áll(t) össze a kép/hang. Azt is tudom, hogy a Dømkirke már az összes blogot végigszántotta, de nem érdekel, nekem is megvan egy hónapja. Nem ültem rá, ő ült rá a fejemre. Levegőt kellett kapnom, hogy posztolhassam. Nem tudok dönteni, hogy oké-e, amit ezek a fijúk csinálnak, de amivel az ember már ennyit foglalkozik, az nem lehet szar.

Sunn O)))-t állítólag sok országban betiltották, mert attól féltek, szétrobbantja a közönség fejét az ún. "barna hang". Stephen O'Malley-éknak meg olyan cuccuk van, hogy ki tudják eztet adni. A barna hang annyira mély, hogy. Nagyon.

Kivándorolt büszkeségünk, Csihar Attila énekel/búg/dörmög ezen az albumon. Szerencsére nem az anyanyelvén. Ezt csak azér mondom, mert a 6°Fskyquake közben vettem tudomásul, hogy ez az ember selypít. Durvábban, mint a Dénagylajos. (Tehát aki beszédhibás és magyar, az ne forduljon logopédushoz, menjen ki Amerikába.)

Dømkirke (dőmkirke) norvégul van, de Sunn O))) (szán) nem norvég, hanem amerikai. Dømkirke azt jelenti, hogy katedrális. A koncertet itt vették föl, az összes szentfazék beleegyezésével és hozzájárulásával. Azér kíváncsi lennék, itthon melyik székesegyház engedné meg Sunn O)))-nak, hogy egy ezeréves orgonára hangolja a leszpólokat.

A Dømkirke jó album. Csakis lemezen adták ki, ettől olyan fasza a minősége. Ha nem hallotál még Sunn O)))-t, nem baj ha innen kezded. Én ehhez mondjuk az Altar-t ajánlanám, majd azt is posztolom. De ha keresztény focidrukker vagy és vered az asszonyt, ne hallgasd meg, menj inkább Edda-koncertre.

A többiek utánam.

1. Why Dost Thou Hide Thyself in Clouds? 15:08 (legjobb!)
2. Cannon 18:05
3. Cymatics 15:46
4. Masks of the Ætmospheres 15:15

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

csihar amúgy, üdv, t.

ziltovid írta...

javítva. köszöntem.

Forest írta...

Azért kegyetlen jó szöveget kanyarítottál köré, már 10 perce röhögök a D.Nagyos beszóláson.:D

Névtelen írta...

hehe :D jó kis szöveg tényleg, az oldal is klassz, tetszik nagyon a dizájn, meg minden. így tovább! :)

CatchO írta...

tisztelem ezt az albumot. a példaképem énekelte fel. EZ az igazi zene.