2008. augusztus 28.

Envy & Jesu - Split (2008) + Envy - Insomniac Doze (2006)

Nekem ma szófosásom van, Justin K Broadricknak (Jesu) meg albummenése, ugyanis az utóbbi két hónapban három kislemezt adott ki zsinórban (legalábbis szerepelt rajtuk). Ebből az egyik (a legutóbbi 'Why Are We Not Perfect?') szóra sem érdemes, unalmas pötyögés, az Eluvium-mal összedobott 2007-es split utórezgése. A eggyel korábbi, augusztusi split a Battle Of Mice-szal készült, és jobb is pár fokkal. Postot érdemelne, de ezt már megtették előttem páran, nem nehéz beszerezni.

Hanem a júliusi itten a képen, az megér egy misét.

Jesu rajongója és tisztelője vagyok, ez kétségtelen, de a 'Lifeline EP' óta úgy érzem, süllyed a hajó. Attól féltem, ez a fószer nem találja már a helyét a világban, annyira hirtelen szakadt rá az ég. Emiatt hallgattam meg a szóban forgó kislemezt, hátha. Aztán a harmadik tracknél ébredtem rá, hogy hoppá, ezen az albumon nemcsak Jesu van.

És ezúton ragadnám meg az alkalmat: kérem, keressen meg az, aki tud japánul és megközelítőleg olyan a hangja, mint Tetsuya Fukagawának. Szívesen játszanék vele - a saját nóták mellett - Envy-feldolgozásokat. Van egy 1992. január 15-én, Nashville-ben készült Gibson Les Paul-om (serial number: 90152336 - innen tudom, mikori). Várok.

Envy zenéje kritikán felüli. Nagyon klassz, ahogy Tetsuya szavalgatja saját szerzeményeit az anyanyelvén, közben jóféle post-rock kíséri, majd hirtelen elkezd üvölteni/hörögni, de nem ám úgy, mint Howard Jones a Killswitch-ből, hanem olyan japánosan, elegánsan, ahogy egy legénytől illik (emotional screaming).

Az Envy/Jesu-közösködést elsősorban a 'Life Caught In The Rain' (track 3) és a 'The Stars That Hang Above You' (track 5) miatt érdemes letölteni. Szerintem. A borító Aaron Turner munkája (róla is érik már egy post).


1. Envy - Conclusion Of Existence 5:08
2. Envy - A Winter Quest For Fantasy 6:25
3. Envy - Life Caught In The Rain 4:25
4. Jesu - Hard To Reach 13:39
5. Jesu - The Stars That Hang Above You 7:35

Bónuszként pedig megosztom Envy 2006-os munkáját, de nem fűzök hozzá semmit, csak egy rövid amazonos hozzászólást idéznék: 'Envy are the realization of what so many other bands have tried to accomplish: excellent, majestic, melodic, thrashing harmonies composed with astonishing intelligence. What else could anyone want from their music?' Az Insomniac Doze-t még egy ideig emésztenem kell. Perfection. Ennyi.


1. Further Ahead of Warp 6:51
2. Shield of Selflessness 4:30
3. Scene 7:08
4. Crystallize 10:34
5. The Unknown Glow 15:28
6. Night in Winter 6:04
7. A Warm Room 7:18

Nincsenek megjegyzések: